fbpx Szkolenie dla Asystentek i Sekretarek: Korespondencja w biurze

Jesteś tutaj

Korespondencja w biurze - zarządzanie skrzynką e-mail, tworzenie pism, obieg i archiwizacja dokumentacji biurowej

Korespondencja w biurze - zarządzanie skrzynką e-mail, tworzenie pism, obieg i archiwizacja dokumentacji biurowej

Dla kogo

Szkolenie skierowane jest do osób pracujących w kancelariach, sekretariatach oraz recepcjach jak również kierowników biur, office managerów.

Podczas szkolenia dowiesz się

  • jak opracować instrukcję kancelaryjną, procedurę obiegu dokumentów
  • jak ewidencjonować korespondencję przychodzącą i wychodzącą w formie "papierowej"
  • jak zarządzać korespondencją e-mail
  • jak postępować z dokumentacją biurową "papierową"
  • jak długo należy przechowywać dokumenty
  • jak opisywać segregatory i teczki
  • jak porządkować dokumenty w segregatorach i teczkach
  • jak przygotować dokumenty do przekazania do składnicy akt lub archiwum zakładowego
  • jak przygotować najczęściej występującą dokumentację w sekretariacie
  • jak prawidłowo zapisywać poszczególne elementy pisma
  • jak przygotować notatkę ze spotkania, tzw. "minutkę"

Program

1. Podstawy prawne regulujące postępowanie z dokumentacją.

2. Rodzaje dokumentacji biurowej.

3. Obieg korespondencji w biurze:

  • instrukcja kancelaryjna
  • zasady przyjmowania i otwierania korespondencji
  • zasady dołączania kopert do korespondencji;
  • zasady rejestracji, znakowania i rozdzielania korespondencji
  • systemy kancelaryjne /dziennikowy, bezdziennikowy, mieszany/
  • Jednolity Rzeczowy Wykaz Akt
  • ewidencja przesyłek kurierskich
  • zasady wysyłania korespondencji
  • elektroniczny obieg dokumentów

4. Zarządzanie korespondencją e-mail:

  • zarządzanie własną skrzynką email - sortowanie i filtrowanie e-maili /MS Outlook/
  • zarządzanie skrzynką osoby zarządzającej

5. Przechowywanie i archiwizacja dokumentów:

  • systemy porządkowania dokumentów bieżących na stanowisku pracy
  • układ dokumentów w segregatorze
  • opisywanie teczek i segregatorów
  • warunki i czas przechowywania dokumentów, kategorie archiwalne
  • procedura przekazywania dokumentów do archiwum zakładowego/składnicy akt

6. Tworzenie korespondencji:

  • rodzaje pism występujących w sekretariacie
  • elementy pisma - zasady, pisownia, miejsce zapisu
  • zasady redagowania najczęściej występujących rodzajów korespondencji /wewnętrznej i zewnętrznej/
  • zasady tworzenia notatek ze spotkań
  • netykieta - zasady tworzenia korespondencji e-mail

Szkolenie możemy również przeprowadzić w formie zamkniętej (stacjonarnej lub on-line) w miejscu i czasie dla Państwa dogodnym.

Więcej informacji na temat szkolenia zamkniętego udzieli Państwu Agnieszka Korach, agnieszka.korach@arkconsulting.com.pl, 22 4357002.

 

Prowadzący

Agnieszka Korach

Psycholog społeczny, dyplomowany trener grupowy (SWPS/Laboratorium Psychoedukacji), archiwista. Doświadczenie zawodowe zdobywała w jednej z największych firm doradczych w Polsce. Zarządzała procesami administracyjno-personalnymi i zespołami pracowników biurowych. Autorka artykułów i porad dla menedżerów i pracowników sekretariatów/recepcji, kierowników biur /m.in.

Zobacz opinie o szkoleniu

Opinie o szkoleniu

Katarzyna
CKPŚ
Gorąco polecam! Pani Agnieszka super przekazuje wiedzę praktyczną i teoretyczną. Polecę innym i chetnie sama skorzystam z usług po raz kolejny :-)
Maria
Pani Agnieszka potrafi w jasny i interesujący sposób opowiadać o mało fascynującym temacie archiwizacji.
Anna
Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego
Spójny wykład, tematyka przedstawiona jasno, konkretnie, ciekawie, interesująco.
Ada
"Bardzo praktyczne podejście do tematu obiegu dokumentów, poparte przykładami. Klarowne wyjaśnienia w sposób niezwykle przejrzysty".
Violetta
Wojewódzka Stacja Pogotowia Ratunkowego.
Kolejne szkolenie w tej firmie, z którego bardzo jestem zadowolona. Moja wiedza poszerzyła się i zapewne zostanie wykorzystana w praktyce.
Justyna
Remondis
Szkolenie zorganizowane bardzo fajnie pod względem merytorycznym jak i organizacyjnym. Bardzo przydatne dla osób, które pracują jako sekretarki lub pracownicy biurowi.
Bożena
MSWiA
Podczas szkolenia podobało mi się sposób prowadzenia, jasność omawianych zagadnień. Bardzo dobra organizacja.
Iwona
Ministerstwo Obrony Narodowej
Polecam gorąco. Osoba prowadząca kompetentna i rzeczowa. Szkolenie przeprowadzone w miłej atmosferze.

Formularz zgłoszenia:

Kontakt

tel. 22 435 70 02, 504 243 881
szkolenia@arkconsulting.com.pl

Terminy

Październik 2023, online, godz. 9.30-13.30
Szkolenie ON-LINE
Termin pewny
03.10.2023 do 04.10.2023
Grudzień 2023, online, godz. 9.30-13.30
Szkolenie ON-LINE
Termin pewny
05.12.2023 do 06.12.2023
Marzec 2024, online, godz. 9.30-13.30
Szkolenie ON-LINE
05.03.2024 do 06.03.2024

Szkolenie ON-LINE

Koszt szkolenia on-line

890,-PLN+23%VAT

Czas trwania

godz. 9.30-13.30

Koszt szkolenia on-line obejmuje

certyfikat ukończenia szkolenia
materiały szkoleniowe
indywidualne konsultacje on-line (60 min.) do wykorzystania w ciągu 30 dni od daty zakończenia szkolenia

Rezerwacja udziału w szkoleniu

Nie możesz jeszcze przesłać oficjalnego zgłoszenia?

  • Zarezerwuj miejsce na szkoleniu bezkosztowo i bez zobowiązań.
  • Napisz do nas, podaj tytuł szkolenia, ilość miejsc, które chcesz zarezerwować, termin oraz Twoje dane kontaktowe na adres: szkolenia@arkconsulting.com.pl
  • Skontaktujemy się z Tobą na 10 dni przed szkoleniem - jeśli do tej pory nie otrzymamy oficjalnego zgłoszenia - aby potwierdzić Twój udział.