Dla kogo?
Szkolenie adresowane jest do menedżerów, którzy chcą rozwinąć swój warsztat oceniania pracy swoich podwładnych.
Program szkolenia
- Rola rozmowy oceniającej/rozwojowej w procesie oceniania pracowników (bieżącego i okresowego).
- Przygotowanie do rozmowy oceniającej/rozwojowej.
- Zasady prowadzenia rozmów oceniających/rozwojowych.
- Funkcje rozmowy: korekta, stabilizacja i rozwój.
- Informacje zwrotne – zasady i funkcje.
- Właściwy kontakt - aktywne słuchanie i rola komunikacji niewerbalnej.
- Sztuka komunikacji werbalnej - używanie odpowiednich słów i sformułowań.
- Różnice w działaniu kar i nagród.
- Różnice w przekazywaniu i odbiorze informacji negatywnych i pozytywnych.
- Konstruktywna krytyka – zasady i techniki.
- Wpływ emocji i nastroju na komunikację.
- Typy osobowości i typy pracowników a odbiór oceny.
- Schematy prowadzenia okresowych rozmów oceniających/rozwojowych.
- Błędy w przekazywaniu ocen i wynikające z nich niebezpieczeństwa.
- Radzenie sobie z trudnościami podczas rozmowy oceniającej/rozwojowej.
FORMA PRACY
Warsztat z elementami prezentacji (dyskusja moderowana, case study, ćwiczenia indywidualne i grupowe).